2015年4月29日 星期三

Ashes to Ashes(塵歸塵)--David Bowie


Ashes To Ashes
塵歸塵

Do you remember a guy that's been
你還記不記得


In such an early song
在那首好早期的歌裡出現的某個傢伙?


I've heard a rumour from Ground Control
我聽過地面基地來的傳聞


Oh no, don't say it's true
噢天,別跟我說是真的


They got a message from the Action Man
他們從機動員那兒得到一條訊息


"I'm happy, hope you're happy too
我很快樂,希望你們也是




I've loved all I've needed love
該愛的一切我都愛過了


Sordid details following"
以下是那些汙穢的細節"


The shrieking of nothing is killing
無有的尖叫聲在殘殺著


Just pictures of Jap girls in synthesis and I
只有幾張合成的日本女孩影像而我


Ain't got no money and I ain't got no hair
不是沒有錢也不是沒有毛髮


But I'm hoping to kick but the planet is glowing
但我真的很想踢什麼一腳但整個星球正發出亮光


Ashes to ash and funk to funky
該歸塵土的就歸塵土,沒種的人就是沒種


We know Major Tom's a junkie
我們都知道湯姆上校是毒蟲


Strung out in heaven's high
懸蕩得有天堂那麼高


Hitting an all-time low
一頭撞進前所未有的低點


Time and again I tell myself
一遍又一遍我告訴自己


I'll stay clean tonight
我今晚會保持清醒


But the little green wheels are following me
但是啊那些小小的綠色轉盤一直跟著我


Oh no, not again
噢不,別又來了


I'm stuck with a valuable friend
我被一個身價高昂的朋友纏住了


"I'm happy, hope you're happy too"
"我很快樂,希望你也是"


One flash of light but no smoking pistol
一瞬閃光但是沒有冒著煙的槍口


I never done good things
我沒做過什麼好事


I never done bad things
也沒做過什麼壞事


I never did anything out of the blue, woh-o-oh
我沒幹過任何轟轟烈烈的事,噢噢


Want an axe to break the ice
想要一把斧頭把冰鑿開


Wanna come down right now
想要馬上就回來地面


Ashes to ash and funk to funky
該歸塵土的就歸塵土,沒種的人就是沒種


We know Major Tom's a junkie
我們都知道湯姆上校是毒蟲


Strung out in heaven's high
懸蕩得有天堂那麼高


Hitting an all-time low
一頭撞進前所未有的低點


My mother said to get things done
媽媽叫我把該做的事做完


You'd better not mess with Major Tom
你最好別被湯姆上校搞迷糊囉


My mother said to get things done
媽媽叫我把該做的事做完


You'd better not mess with Major Tom
你最好別被湯姆上校搞迷糊囉


My mother said to get things done
媽媽叫我把該做的事做完


You'd better not mess with Major Tom
你最好別被湯姆上校搞迷糊囉


1 則留言: